• דף בית
  • אודות
  • Facebook
המערכת:

052-3190319

מוצקין 24/7
  • חדשות מוצקין
  • בזכוכית מגדלת
  • מאמר אורח
  • עסקים בקריית מוצקין
  • חדשות מוצקין
  • בזכוכית מגדלת
  • מאמר אורח
  • עסקים בקריית מוצקין
מוצקין 24/7
  • חדשות מוצקין
  • בזכוכית מגדלת
  • מאמר אורח
  • עסקים בקריית מוצקין
  • חדשות מוצקין
  • בזכוכית מגדלת
  • מאמר אורח
  • עסקים בקריית מוצקין
ראשי » זירת המומחים » איך להתמודד עם ביקורת שלילית בפייסבוק?

איך להתמודד עם ביקורת שלילית בפייסבוק?

איך להתמודד עם ביקורת שלילית בפייסבוק?

ביקורת שלילית בפייסבוק, שיימינג או דיס המלה, יכולים לגרום לנזק של ממש לכל בעל מקצוע או עסק. רבים מגיבים על ביקורות כאלו בצור הלא נכונה ורק מחריפים את המצב ולכן חשוב לדעת להתנהל נכון מול ביקורות שליליות, לנסות להימנע מהן ולשפר את כמות הביקורות החיוביות שלכם.

היד קלה על המקלדת ורבים ממהרים להעלות פוסטים שהם דיס המלצה על עסק או בעל מקצוע כלשהו, ביקורת שלילית עם ציון נמוך (1 מתוך 5) או לעתים שיימינג של ממש שפוגע ברמה האישית ולא רק המקצועית.

מכיוון שהיד קלה על המקלדת מכל הצדדים, לעתים התגובה לכך היא מענה אמוציונלי לא נכון שרק מחריף את עוצמת הביקורת, יוצר שיח שלילי על העסק או הבעלים שלו ומבריח לקוחות עתידיים. גם צריך לזכור שמה שכל פרסום בפייסבוק, חיובי או שלילי, נמצא שם לעולם ועד ולכן רצוי להתנהל בקור רוח ובצורה חכמה מול כל ביקורת.

איך להתמודד עם ביקורת שלילית בפייסבוק?

התמודדות עם ביקורת שלילית בפייסבוק בעיקר איננה קלה רגשית ולכן יש להגיב רק אחרי שסופרים עד עשר. זה הטיפ החשוב מכולם. לאחר מכן חשוב להתנהל בחכמה.

ראשית כל יש לבדוק את מהות הביקורת ואם היא נוצרה על ידי מתחרים או באמת על ידי לקוח שאיננו מרוצה. לעתים מזהים שמדובר בבוט שנועד רק להכפיש ואז קל יותר להגיב על כך ולהציג את המפרסם בתור שכזה. כמו כן יש פרסום בפייסבוק לעורכי דין שמתמחים בטיפול בבוטים שכאלו וכדאי במקרה שכזה לפנות אליהם לתביעה משפטית.

אם המצב איננו כזה או אפילו אם יש ספק לגבי הגדרת המפרסם השלילי, יש להימנע מכך. על ביקורת שלילית אותנטית יש להגיב בכמה שלבים:

  • לתת מענה מהיר (עד 24 שעות אם אפשרי) ישירות היכן שהביקורת פורסמה. אם בקוצה אז בפוסט שעלה שם, אם בדף העסקי אז בדף עצמו ואם באמצעות ביקורת ציון אז ישירות למפרסם הביקורת.
  • להתייחס למפרסם בכבוד ובהקשבה ככל שניתן ומבלי לזלזל או "להקטין" את החוויה השלילית שהוא עבר, בין אם נכון הדבר או לא.
  • יש להתנצל. כן, גם אם לא בטוח שהביקורת צודקת יש להתנצל. משם יותר קל לפתח שיח ולהציג את הצד שלכם למעביר הביקורת או אחרים שחשופים לשיח.
  • חובה לברר לעומק מה בדיוק הייתה הסיבה לביקורת, ממה לא נהנה (שירות, מחיר, זמן…) ולערוך בדיקה לגבי הסיבות לכך תוך כדי התחייבות לטפל בבעיה מרגע זה.
  • כדאי ליזום שיח עם מעביר הביקורת גם מחוץ לקבוצה או לדף (אחרי שהגבתם עניינית ובצור המכובדת לעיניי כולם). בשיחה אישית קל יותר להגיע להבנות ואפילו לפיצוי עבור המתלונן.

איך דף עסקי בפייסבוק עוזר מול ביקורת שלילית?

פתיחת דף עסקי בפייסבוק יכולה להיות יעילה לא רק לפרסום של העסק אלא גם למקרים של ביקורות שליליות. ניהול דף עסקי בפייסבוק בצורה מקצועית ועקבית יכול להציג הודעות וביקורות חיוביות של לקוחות מעת לעת ולבנות את המותג שלכם כחיובי. כמו כן כדאי מאוד לבקש מכל לקוח מרוצה להעלות ביקורת חיובית בדף שלכם. ריכוז גבוה של ביקורות חיוביות יקטין את ההשפעה של ביקורת שלילית פעם בכמה זמן, אם תהיה כזאת בדף או מחוצה לו.

המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה שירותי שיווק דיגיטלי לעסקים בפריסה ארצית. חברת Viral Marketing מבצעת שיווק ברשתות חברתיות אשר יאפשר לך לבלוט ולמשוך לקוחות חדשים אל העסק שלך.

« פוסט קודם
פוסט הבא »
מסעדת מול האגם קריית מוצקין
מאמר אורח
מסיבות רווקים בחו"ל – חוויה בלתי נשכחת
מאמר אורח

מסיבות רווקים בחו"ל – חוויה בלתי נשכחת

טיפים למשפחות עם ילדים בניו יורק

טיפים למשפחות עם ילדים בניו יורק

יוקר המחייה דוחף נשים לאירוח בדירות דיסקרטיות

יוקר המחייה דוחף נשים לאירוח בדירות דיסקרטיות

המדריך המלא לעיסויים מפנקים בקריות

המדריך המלא לעיסויים מפנקים בקריות

מדוע לאחרונה יש פריחה של דירות דיסקרטיות בחיפה והקריות?

מדוע לאחרונה יש פריחה של דירות דיסקרטיות בחיפה והקריות?

מדוע כדאי לערוך אירוע קטן בקריות במסעדה ולא באולם?

מדוע כדאי לערוך אירוע קטן בקריות במסעדה ולא באולם?

השכרה משתלמת לטווח קצר בבוקרשט מושכת משקיעים מישראל

השכרה משתלמת לטווח קצר בבוקרשט מושכת משקיעים מישראל

מה ההבדל בין הלבנת שיניים ביתית לבין הלבנת שיניים במרפאת שיניים?

מה ההבדל בין הלבנת שיניים ביתית לבין הלבנת שיניים במרפאת שיניים?

מסעדה חדשה בקריית מוצקין שאתם חייבים להכיר

מסעדה חדשה בקריית מוצקין שאתם חייבים להכיר

ביטול עסקת העברה ללא תמורה במקרקעין – מתי אפשר להתחרט על העסקה?

ביטול עסקת העברה ללא תמורה במקרקעין – מתי אפשר להתחרט על העסקה?

התפקיד האמיתי של המנטורים לחיים

התפקיד האמיתי של המנטורים לחיים

איך תמתגו את העסק שלכם באמצעות מקומונים באינטרנט?

איך תמתגו את העסק שלכם באמצעות מקומונים באינטרנט?

אודות מקומוצקין

אתר מקומוצקין הוא מגזין עצמאי ובלתי תלוי העוסק בחיי התושבים בקריית מוצקין.

שמנו לעצמנו מטרה להתמקד בעשייה, נתינה ובכל הטוב שיש בעיר קריית מוצקין ולדווח על כל מה שקורה בעיר ברוח זו.

האתר בהנהלת אלי גולדמן.

יצירת קשר

מעוניינים לפרסם באתר מקומוצקין?
יש לכם הערה או הארה בנושא כלשהו?
רוצים להעביר ידיעה רלוונטית לקריית מוצקין?
חייגו לעורך האתר אלי גולדמן: 0523190319.

חדשות קריית מוצקין

ראש העיר ציקי אבישר נטל חלק בכנס מוניאקספו

מחווה לנופלים ונרצחים במלחמה נערכה בגן החיות חי פארק

פינת הנצחה לזכרו של סמ"ר נועם דואק ז"ל בקריית מוצקין

טקס חגיגי להוקרת המתנדבים בקריית מוצקין במעמד ראש העיר

הצהרת נגישות
הצהרת נגישות לאתר
לפרסום באתר חייגו 052-3190319 לעורך אלי גולדמן
אתר מרשת אגו מדיה בניית אתרים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס