בעלי עסקים מחפשים כל דרך למתג את העסק שלהם ולבדל אותו מהמתחרים. אחת הדרכים שהפכה לפופולארית בעניין זה היא מיתוג באמצעות פרסום כתבות יח”צ במקומונים ברשת האינטרנט. היום יש מאות מקומונים שניתן לבחור מהם והפרסום זול מאי פעם בעבר. התוצאה היא מיתוג אפקטיבי מאוד.
מקומונים קיימים ברשת האינטרנט מזה שנים ארוכות. המקומונים הללו מפרסמים בעיקר חדשות מקומיות, מאמרים של בעלי מקצוע שונים, חלוקה למדורים מעניינים ולפעמים גם לוח מודעות אזורי או עירוני.
בשנים האחרונות הפכו המקומונים הללו גם לפלטפורמה שימושית מאוד עבור בעלי עסקים שמעוניינים במיתוג לעסק שלהם, למוצר חדש שהם משווקים או אפילו עבור עצמם, אם “הם” העסק. המיתוג נעשה באמצעות ראיון או כתבה של יחסי ציבור. אין מדובר בפרסום של באנר או כל מודעת פרסום אחרת שרוב הגולשים לא אוהבים או לא מתייחסים אליה, אלא לתוכן שמשתלב באופן טבעי במקומון.
כמה מקומונים שמציעים שירות כזה:
- מקומון חדשות באר שבע
- מקומון חדשות נס ציונה
- מקומון חדשות רעננה
- מקומון חדשות טבריה
- מקומון חדשות כפר סבא
- מקומון חדשות פתח תקווה
- מקומון חדשות חולון
- מקומון חדשות יבנה
- מקומון חדשות ירושלים
- מקומון חדשות הקריות
- מקומון חדשות נהריה
- מקומון חדשות רמלה לוד
- מקומון חדשות ראשון לציון
- מקומון חדשות רמת גן
- מקומון חדשות רחובות
- מקומון חדשות נתניה
- מקומון חדשות גבעתיים
- מקומון חדשות אשדוד
- מקומון חדשות אור יהודה
- מקומון חדשות תל אביב
- מקומון חדשות כרמיאל
- מקומון חדשות ראש העין
- מקומון חדשות חדרה
- מקומון חדשות הרצליה
- מקומון חדשות בת ים
- מקומון חדשות עפולה
- מקומון חדשות חיפה
- מקומון חדשות עכו
- מקומון חדשות קריית אונו
- מקומון חדשות תל אביב היום
מה היתרונות של מיתוג במקומונים?
יש יתרונות רבים למיתוג של עסקים באמצעות כתבות יח”צ במקומונים.
מספר יתרונות בולטים:
- חשיפה – המקומונים הללו נהנים מחשיפה גבוהה לקהל יעד שיכול להיות רלוונטי עבור העסק. התוכן שלכם משתלב בטבעיות בתוכן של המקומון והם נחשפים אליו, כולם או רובם. לעתים מדובר בחשיפה לעשרות אלפי גולשים שלא הכירו את העסק קודם לכן.
- מוניטין – חלק מכל תהליך של מיתוג הוא בניית מוניטין חיובי. כאשר כותבים על העסק דברים חיוביים או מפרגנים לו, אתם בונים מוניטין חיובי בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. על כן, את הכתבה שפרסמתם תוכלו להציג באתר האינטרנט שלכם או בדפים ברשתות חברתיות שונות שאתם פעילים בהן. הדבר נותן לכם נקודות זכות בקרב לקוחות אפשריים שמתרשמים שאתם מקבלים סיקור אוהד בכמה ערוצי תקשורת.
- תנועה – כל מה שתיארנו קודם לכן הוא הבסיס למשיכת גולשים חדשים לבקר באתר שלכם. הם נחשפו אליכם והתרשמו לטובה מהעסק או המוצרים שאתם מציעים ועכשיו אולי יהפכו ללקוחות ישירות מהאתר שלכם. בדרך כלל בכל סיום כתבה של יחסי ציבור במקומון יש קישור שמוביל לאתר שלכם.
- קידום – יש יתרון נוסף חשוב מאוד שאולי מעט פחות קשור למיתוג אבל יש לו משמעות רבה. כתבות יח”צ במקומונים מקבלות קישור שתורם לא רק תנועה לאתר אלא גם עבור קידום אורגני במנוע החיפוש גוגל. ככל שיש יותר קישורים מובילים לאתר שלכם, בעיקר מאתרים איכותיים כמו המקומונים הללו, אתם מרוויחים נקודות זכות בקידום האתר שלכם בגוגל ועולים בתוצאות הדירוג. עוד דרך להרוויח לקוחות.
אפשר לסכם בכך שקניית כתבות יח”צ במקומונים, בסגנון של ראיון, כתבת תדמית או סיקור מוצר הם בעלי חשיבות רבה למיתוג שלכם באופן כללי וברשת האינטרנט בפרט. בנוסף לכך אתם מרוויחים בכמה דרכים נוספות מאותו הפרסום. מומלץ ונחשב למשתלם במיוחד לעסקים קטנים או חדשים שרוצים מיתוג מהיר בעלויות נמוכות יחסית.
המאמר נכתב בשיתוף עם חנות ההפתעות של לינקים אשר מעניקה שירות של קניית כתבות ממומנות במקומונים בפריסה ארצית.